یاسینیاسین، تا این لحظه: 3 سال و 2 ماه و 6 روز سن داره
مامان فائزهمامان فائزه، تا این لحظه: 30 سال و 5 ماه و 24 روز سن داره

میم مثل دنیای خاطراتم

رسانه‌های اجتماعی

1400/5/31 12:18
نویسنده : مامان فائزه
217 بازدید
اشتراک گذاری

این‌روزها رسانه‌های اجتماعی پر است از عکس‌های زن‌وشوهرهایی که مدام از خودشان سلفی می‌گیرند و تصویرشان را در پروفایل قرار می‌دهند یا در صفحه‌هایشان به‌اشتراک می‌گذارند. آنها مرتب از رابطه‌ی خوب‌شان باهم صحبت می‌کنند و انگار می‌خواهند به همه ثابت کنند که هیچ مشکلی ندارند.
رسانه‌های اجتماعی بد نیستند؛کاربردها و مزایایشان در ارتباطات انسانی، بسیار زیاد است. اما متأسفانه بسیاری از مردم آنها را به جولانگاه زندگی روزانه‌شان تبدیل کرده‌اند که شامل روابط عاطفی و خصوصی‌شان نیز می‌شود.
زوج‌هایی که واقعا خوشحال هستند، چیزی برای لاف‌زدن ندارند. درحقیقت، آنها به‌سختی درباره‌ی رابطه‌شان در رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند. 

هنگامی که دو نفر در رسانه‌های اجتماعی مدام از خوشمزگی‌هایشان تعریف می‌کنند، به یکدیگر ابراز عشق می‌کنند و تصاویری از خودشان پخش می‌کنند که فعالیت‌های جالب و رمانتیک‌شان را نشان می‌دهد، می‌خواهند دیگران را متقاعد کنند که در یک رابطه‌ی سالم و شاد هستند و درواقع می‌خواهند خودشان هم باور کنند که در یک رابطه‌ی شاد و سالم هستند.
نیکی گلدشتاین متخصص امور جنسی می‌گوید: «افرادی که چنین مطالبی را در رسانه‌های اجتماعی به‌اشتراک می‌گذارند، افرادی هستند که به‌دنبال تأیید رابطه‌شان توسط دیگران هستند.»

هر یک از لایک‌ها و دیدگاه‌هایی که زیر مطالب و تصاویر این افراد گذاشته می‌شود، تأییدی است بر رابطه‌ی بی‌نظیر آنها! آنچه اهمیت دارد، نظرات دیگران درباره‌ی آن مطلب است.

زوج‌های خوشبخت زمانی را که کنار یکدیگر هستند و از بودن باهم لذت می‌برند، به‌خاطر ارسال عکس سلفی یا یک مطلب خراب نخواهند کرد. حتی هنگامی که در سفر هستند، سعی می‌کنند از هر لحظه برای خوش‌گذراندن استفاده کنند. به‌همین‌دلیل معمولا تصاویر و مطالب‌شان را پس از بازگشت‌شان به خانه در شبکه‌های اجتماعی‌شان خواهید دید. درحالی‌که زوج‌های ناموفق فقط به فکر ارسال عکس و مطلب هستند و شاید اصلا همدیگر را به‌درستی نمی‌بینند.
یک نظرسنجی از بیش از ۱۰۰ زوج، نشان داد افرادی که اغلب در رسانه‌های اجتماعی مشغول ارسال مطالب هستند، معمولا رابطه‌ی عاطفی متزلزلی دارند.

زوج‌هایی که واقعا خوشحال هستند، نیازی به تأیید دیگران در رسانه‌های اجتماعی ندارند و برای‌شان مهم نیست به دیگران ثابت کنند که چقدر خوشحال هستند. آنها نیازی به نمایش‌دادن خودشان، تحریک حسادت دیگران و نظایر آن ندارند. رابطه‌ی عاطفی آنها بسیار ایمن است و لزومی نمی‌بینند در محیط مجازی درباره‌ی آن صحبت کنند.

پسندها (3)

نظرات (2)

معصومه باروئیمعصومه باروئی
31 مرداد 00 18:21
چقدر قشنگ بود این مطالب👌👌👌😍😍😍
مامان فائزه
پاسخ
ممنون🌺
نرگسنرگس
6 شهریور 00 21:07
👌